تازه های خبر

تازه های خبر
متنوع و مفید 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های خبر و آدرس letka7.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

رئیس سابق اداره عملیات معاونت اطلاعات عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ارتش توانست در روزهای نخست آغاز جنگ تحمیلی علی رغم کاستی‌هایی که داشت با دشمن مقابله کند و برای اداره جنگ نیز طرح و برنامه عملیاتی داشت.
امیرسرتیپ شاهین‌راد از فرماندهان لشکر 21 حمزه  با حضور در غرفه ارتش در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: در جریان جنگ همه افراد حضور یافتند. ارتش و دیگر نیروهای مسلح نیز به انجام وظیفه پرداختند و مردم بودند که با پشتیبانی از ما به ارتشیان دلگرمی دادند و به واسطه همین موضوع توانستیم با دشمن مقابله کنیم. ما خودمان این راه را انتخاب کرده بودیم و وظیفه داشتیم که در برابر دشمن با آن تجهیزات و یکان‌هایی که در اختیار داشت به رزم بپردازیم.
امیرسرتیپ شاهین‌راد خاطرنشان کرد: ‌ما باید به عنوان افرادی که در جنگ حضور داشته‌اند و رسانه‌ها به عنوان گروهی که افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهند به این موضوع توجه داشته باشیم که کارکردهای دفاع مقدس را به طور جامع مورد واکاوی و بررسی قرار بدهیم و در رابطه با موضوعات تحلیلی به فرماندهان که وسعت دیدشان بیشتر بوده است رجوع کنیم چرا که آیندگان در رابطه با مواردی که بیان می‌شود قضاوت خواهند کرد. اکنون مواردی که در رابطه با دفاع‌مقدس منتشر می‌شود بیشتر در حوزه تاریخ شفاهی قرار دارد. مردم در آینده میان روایت و حقیقت یکی را انتخاب خواهند کرد.
وی یادآور شد: تصمیماتی که اوایل پیروزی انقلاب اسلامی گرفته شد را باید همه جانبه واکاوی کنیم. هنگامی که به بررسی حوادث دوران انقلاب می‌پردازیم متوجه می‌شویم که اگر حمایت و همراهی ارتش نبود انقلاب دیرتر به نتیجه می‌رسید. پس از پیروزی انقلاب نیز همین ارتش هنگامی که صدام با 12 لشکر حمله کرد در مقابلش ایستاد و نیروی هوایی ارتش توانست تنها پس از چند ساعت در خاک عراق عملیات انجام بدهد و نیروی دریایی نیز در هفتم آذرماه 1359 نیروی دریایی ارتش دشمن را منحل کرد. بی‌شک این عملیات‌ها نشان می‌دهد که ارتش آمادگی کامل را برای دفاع از کشور داشت و از طرح و برنامه‌ریزی برخوردار بود اما ما در شرایط تحریم به سر می‌بردیم و از آن سو تمامی جهان از عراق حمایت می‌کرد. این موضوع باعث شده بود که توازن میان ارتش‌ها تغییر کند. ما توانستیم ارتشی را که قرار بود هفت روزه ایران را به تصرف درآورد در روزهای نخست مهار کنیم. نیروهای ارتشی در مرزها و خرمشهر توانستند 34 روز دشمن را معطل کنند.
سرتیپ شاهین‌راد گفت: ارتش عراق تا پایان جنگ به تجهیز و تکمیل نیروهایش پرداخت به گونه‌ای که در سال ششم جنگ، ارتش عراق 36 لشکر و در سال پایانی نیز از 52 لشکر برخوردار بود.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 22:0 ] [ رضا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 2635
بازدید کل : 84202
تعداد مطالب : 2503
تعداد نظرات : 399
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->